SGK Rehberi
Serkan öztürk
30 Ağustos 2018 Perşembe 09:33
08.08.2000yılından sigorta başlangıcım var 5150 gün prim ödedim 7000 gün üzerinden kıdem tazminatımı alıp işten ayrılmak istiyorum 6450 gün olduğunda 550 gün askerliğimi saydırıp 7000 günü tamalayıp kıdem tazminatımı alabilirmiyim
HALİL YAMAN
15 Ocak 2018 Pazartesi 00:15
Devlet memeru olarak çalışmaktayken KHK ile meslekten ihraç oldum, mesleğe girmeden önce SGK olarak 108 günlük çalışmamdan dolayı emekli olmama rağmen emekli ikramiyesini alamadım bu konu ile alaklı emsal idari mahkeme kararı yayınladınız EMEKLİ İKRAMİYESİ ALAMAYANLARA EMSAL KARAR seklinde sitenizde okudum ancak o idari mahkeme kararını dava açacağımdan tekrar bulamadım e postama atabilirmisiniz.veya tekrar yayınlayabilirmisiniz selamlar
UĞUR MUN
14 Ocak 2018 Pazar 18:32
Sayın hocam,

Ben kamuda engelli veteriner hekim olarak çalışırken 672 khk ile ihraç edildim. 2.derece vergi indiriminden faydalanıyordum ve %64 sürekli ve ağır engelli raporum vardı. 0laylardan önce SGK ya gittim ve emekli olabilir miyim diye sordum. SGK dan bana ''emeklilik şartların tamam hemen emekli olabilirsin'' dediler. Bende çalıştığım kurumuma emeklilik dilekçemi verdim.

Emeklilik dilekçemi ihraç daha ihraç edilmeden 41 gün önce görevdeyken, çalışıyorken ve sigortalıyken 22.07.2017 tarihinde kurumum olan Aksaray gıda tarım ve hayvancılık il müdürlüğüne verdim. Dilekçemi verdikten bir hafta sonra açığa alındım açıktayken 2/3 maaşımı aldım ve 41 gün sonra 01.09.2017 tarihinde ihraç edildim. Her ay kurumuma dilekçe vermeme rağmen dilekçelerime cevap yazılmadı ve sonucu öğrenemedim. Bu yüzden bende SGK ya 3 ay sonra dilekçe yazıp durumu sordum. SGK dan bana gelen yazıda; ''kurumunuzca emeklilik dilekçenize işlem tesis edilmediği, kurumunuzca emeklilik sevk onayı alınmaması, ve görevinize son verilmesi nedeniyle açıkta olmanız ve sigortalı olmamanız nedeniyle emekli aylığı bağlanmasına imkan bulunmamaktadır.'' denilmektedir.

Sayın hocam ben kanunen yapmam gerekenleri yaptım. görevdeyken ve sigortalıyken kurumuma dilekçemi verdim. ihraç bu dilekçemden 41 gün sonra oldu. ben bu sürede emekli edilebilirdim. Ama edilmedim. ihraç olupta sonradan emeklilik için müracaat edip emekli olan bir çok insan var. Tamam engelliler için çalışıyorken ve sigortalıyken müracaat etme zorunluluğu var. ben onuda yaptım. SGK dan gelen cevap yazıdan anladım benim dilekçeme kurum emeklilik onayı vermemiş, ben böyle anlıyorum yoksa bilmiyorum. ve şuan ne yapmam gerektiğinide bilmiyorum yakında bir Ankaraya gideyim diyorum. bana ne tavsiye edersiniz?

Adı Soyadı : Uğur MUN

Doğum Tarihi : 01.05.1973

Sigorta başlangıç : 15.08.1990

Askerliğim : 1998-1999 16 ay yedek subay olarak yaptım

SSK hizmeti 4A : 2792 gün Memuriyetten önce 2792 gün ssk'lı olarak çalıştım.

Emekli sandığı 4C : 4245 gün askerliğimle beraber

Toplam Hizmet : 7037 (hizmet birleştirmesi yaptım)

Hatta 2010 yılında ssk'dan ayrılırken ''emekli olur'' yazımı aldım,

Fakat engelli memur sınavını kazanınca emekli olmadan memuriyete geçtim.

Emeklilik dilekçe tarihi : 22.07.2017

İhraç tarihi : 01.09.2017

Sayın hocam,

1-)Ne yapmamı tavsiye ediyorsunuz?

2-)Bu şartlarda nasıl emekli olabilirim?

3-)Emekli sandığından emekli olabilir miyim?

4-)4C den emekli olamaz isem 4A veya 4B den emekli olabilir miyim?

Uğur MUN Veteriner Hekim. 0546.404.9597. 68.il Aksaray

Merdin ARSLAN
14 Ocak 2018 Pazar 18:14
14/07/1970 doğumluyum.14/07/1988 sigorta başlangıç tarihim ve 750 gün primim var.07/09/1994 tarihinde öğretmenliğe başladım.Askerlikten sağlık sebebiyle muafım.Halen görevime devam etmekteyim.Bu şartlar altında kaç yaşında emekli olabilirim?
İlyas harmndalı
14 Ocak 2018 Pazar 17:57
5 eylül 2006 tarihinde öğretmen olarak işe başladım.Daha önce sigorta girişim yok.İki sorum olacak.İlki ne zaman emekli olurum.İkincisi 6 ay kısa dönem askerlik yaptım.Askerlik borclanması yapmam emeklilik süremi etkiler mi?tesekkürler
İlyas harmndalı